Monday 9 September 2013

lagi2 nasihat.... untuk diri sendiri jugakk...hihi

ORANG yang paling CEPAT dalam MINTA MAAF
adalah 'ORANG YANG PALING BERANI'..

ORANG yang paling CEPAT meMAAFkan adalah
'ORANG YANG PALING KUAT'...dan

ORANG yang paling CEPATmeLUPAkan
KESALAHAN orang lain adalah 'ORANG YANG
PALING BAHAGIA'...:))

Selamat beramal..




Aku Adalah Manusia Biasa..

Berkata Saidina Abu Bakar As-Siddiq r.a :

“Aku adalah manusia biasa dan aku bukanlah manusia yang terbaik di antara kamu. Apabila kamu semua melihat perbuatanku benar maka ikutilah aku tetapi apabila kamu melihat perbuatanku salah maka perbetulkanlah aku.” (Ucapan sewaktu dilantik menjadi khalifah)

“Semenjak aku masuk Islam belum pernah kukenyangkan perutku hanya kerana ingin merasakan segarnya beribadah dan belum pernah aku merasa puas minum kerana sangat rindunya aku terhadap Ilahi.”
“Orang yang cerdas ialah orang yang bertakwa. Orang yang dungu ialah orang yang derhaka. Orang yang dusta ialah orang yang khianat. Orang yang benar ialah orang yang dapat dipercayai.”
“Kami diuji dengan kesusahan maka kami sabar tetapi ketika diuji dengan kesenangan (kemewahan) hampir-hampir kami hilang sabar.”
“Manusia yang paling celaka ialah raja-raja. Kebanyakan mereka ketika berkuasa bersikap zuhud terhadap harta sendiri tetapi tamak kepada harta orang lain.”












No comments:

Post a Comment